Het eerste weekend - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Pilou Kemenade - WaarBenJij.nu Het eerste weekend - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Pilou Kemenade - WaarBenJij.nu

Het eerste weekend

Door: Pilou

Blijf op de hoogte en volg Pilou

25 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Laat ik even beginnen bij het begin. Ik kwam door de gate naar buiten. Daar stond de chauffeur mij al op te wachten. Ik was de laatste (doordat ik dus verkeerd was gelopen… oeps!) en er stonden al 2 stagiaires te wachten. De ene was Patrick en hij kwam uit Zwitserland en de ander was Marieke en ze komt uit Eindhoven!! Ik dus blij dat ik al iemand kende. En wat bleek, ze zat in hetzelfde complex. En wat bleek bij de receptie, we zaten in hetzelfde appartement!! En wat is dat een steun gebleken. We waren helemaal blij dat we er waren. Na 29 uur reizen ben je echt vies en je stinkt. Dus we komen het appartement binnen en als het fysiek mogelijk zou zijn dan zou onze mond tot op de grond open zijn gevallen. Ten eerste, het stinkt. Het lijkt het meeste op de geur van een hamster, in een kooi die al een jaar niet verschoond is. En verder, het is gewoon smerig. De woonkamer lijkt op een grot. Er is geen raam en er staan 2 banken en 2 poefjes. De banken zijn smerig en oud en de poefjes zijn oud en kapot. In heel het appartement ligt tapijt, smerig tapijt. We kwamen onze kamers binnen en het was daar niet eens even schoongemaakt. Echt heel erg naar. Het gaf echt een enorme domper op het gevoel van: Yeah!! We zijn in Auckland :D! Gelukkig…. Ja er is een gelukkig, vielen de douche en toilet erg mee. Beiden niet erg groot maar het oogde in ieder geval schoon. Behalve het vodje wat voor de douche ligt en dat een douchematje voor moet stellen denk ik. Het spreekt dan ook voor zich dat wij, Marieke en ik, onze poezelige voetjes niet neder zouden zetten op het smoetzige tapijt. We lopen dus constant met slippers of sloffen en we houden onze slippers aan onder de douche.

We wilden hier geen van beide blijven, zoveel was al duidelijk. Het bleek echter lastig om op korte termijn iets anders te zoeken. We hadden inmiddels al voor 2 nachten betaald zodat we in ieder geval het weekend door konden komen. Die vrijdagavond zijn we met Katty (een Duits meisje) en Remy (een Franse jongen) wat gaan eten in het centrum. Het werd sushi. Helaas kennen ze hier het onbeperkt sushi eten voor 2 uur niet. Niet dat dat nodig was geweest want hetgeen wat ik besteld had, bleek precies genoeg. Wat ik ook erg vreemd was, we kregen een glas water bij het eten en verder werd niet gevraagd wat we wilden drinken. Een vreemde zaak. Na het eten was ik echt doodop, en Marieke ook. We zijn terug gegaan naar ons appartement en zijn gaan slapen. Het viel nog mee ook! Ik was wel al vroeg wakker maar ik heb lekker nog wat in bed gelegen en op mijn laptop gezeten. Ik heb nog heeeeeeerlijk met mijn schatje geskyped (en wat moeten brullen) en ook nog even met ons moeder. ’s Middags zijn Marieke en ik met Katty de stad in gelopen. We hebben wat rondgekeken en gedaan. Daarna nog snel wat boodschapjes en rond half 5 waren we weer terug in ons appartement, muug van al die heuvels (en het zijn er veel!!). We hadden met Katty om 7 uur afgesproken om pizza te gaan eten. De pizza was lekker en daarna zijn we nog even naar de Irish pub gegaan om een biertje te drinken. Ik had niks want ik lust geen bier. Marieke en Katty dronken Heineken maar ik durfde dat niet aan omdat mijn schatje altijd zegt dat Heineken koppijn bier is. Aangezien ik al hoofdpijn had, nam ik genoegen met een bierloze avond. Het was sports night in de pub en het rugby stond op. Ik heb inmiddels al een beetje een idee hoe het werkt. Uiteraard zal ik jullie daar niet mee vervelen. Nadat ik zowat in slaap was gevallen in de kroeg (niet van drank dus maar van jetlag) gingen we terug naar het appartement. Die nacht had ik iets minder geslapen. Ik werd rond half 4 wakker en ik kon mijn linkerarm niet bewegen. Geen nood, ik had verkeerd gelegen en na enige inspanning en ondersteuning van mijn rechterarm kwam het gevoel en de beweging weer snel terug. Toen ben ik maar weer lekker verder gaan slapen en ik werd rond half 8 - 8 uur wakker. Ik had het plan om die dag even de bus te pakken naar mijn stage zodat ik daar bekend mee zou zijn voordat ik maandag voor het eggie zou moeten.

Karlijn (Schooned, red.) had me een berichtje gestuurd op facebook met haar nummer zodat we konden appen. Ze bood aan om die dag wat rond te gaan rijden met haar auto zodat ik de omgeving kon verkennen. Marieke en Katty mochten ook mee. Het plan was als volgt: wij gaan met z’n drieën naar mijn stageadres en Karlijn haalt ons daar op. Om half 2 zijn we bij Karlijn in de auto gestapt. Karlijn heeft ons eerst One Tree Hill laten zien zodat we daar even toerist konden spelen en daarna zijn we doorgereden naar Muriwai. Het is een zwart zand strand en erg mooi. We hebben dat nog wat rondgekeken en wat door het water gewandeld. Vlak bij het strand zit een hamburgertent waar ze, volgens Karlijn, de beste hamburgers van Nieuw-Zeeland verkopen. Dat moesten we natuurlijk proeven en na 15 min. zaten we lekker te kanen. Het plan van Marieke en mij was om zondagavond pasta te maken maar door de hamburger zaten we zo vol dat we dat maar hebben laten liggen voor de maandag. Weer eenmaal terug in het appartement vielen we met een vol buikje lekker in slaap.

Xxx Pilou

  • 25 Februari 2015 - 10:47

    Lian Van Helden:

    hoi toetje,
    2e poging om een reactie te plaatsen. Wat een mooi 1e verhaal over je reis naar Nieuw Zeeland. Erg leuk om te lezen wat je al niet kan meemaken.
    Erg fijn voor je dat je Marieke hebt leren kennen, zodat je samen de 1e dagen van alles gaat ontdekken daar.
    Maak er iets moois van, en we wachten met smart op je volgende verhaal.
    Dikke kus

  • 25 Februari 2015 - 11:19

    Nick:

    Hahahaha! Je menneke heeft je de beste les geleerd die er maar te leren is zo te zien xD. Heineken mag enkel worden gebruikt om de wc mee te spoelen. Veel plezier daar! Klinkt erg gaaf

  • 25 Februari 2015 - 19:25

    Paula Van De Sande :

    zo ver weg, maar met je mooie schrijven toch een beetje dichtbij. Kuzzzzz van je mama ly

  • 01 Maart 2015 - 01:10

    Chayenn:

    Heineken in het buitenland smaakt volgens Bart wel :P dus je kunt er een proberen!
    Ben benieuwd hoe je stage is bevallen! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Pilou

Actief sinds 16 Feb. 2015
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 6154

Voorgaande reizen:

18 Februari 2015 - 20 Augustus 2015

Working Holiday New Zealand

Landen bezocht: