Duidelijkheid - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Pilou Kemenade - WaarBenJij.nu Duidelijkheid - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Pilou Kemenade - WaarBenJij.nu

Duidelijkheid

Blijf op de hoogte en volg Pilou

02 April 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Duidelijkheid, eindelijk duidelijkheid. En een beetje crisis. Maar laat ik bij het begin beginnen.

Bij het plaatsen van mijn laatste verhaal had ik nog geen duidelijkheid over een stage bij Randstad. Inmiddels heb ik dat wel maar ik zal jullie eerst over mijn weekend vertellen. Even die spanningsboog opbouwen ;).

Zaterdag: Marieke en ik zouden vandaag naar Ponsonby Road gaan. Ponsonby Road ligt, heel verrassend, in de wijk Ponsonby. Het is een lange straat met cafeetjes, barretjes en boetiekjes. Hier hangen de hippe mensen dus rond. Het is een dure straat om te winkelen. Ik heb dus ook niks gekocht. Maar eerst, we liepen die kant op toen we langs een winkeltje kwamen waar ze Europees eten verkopen. Ze hadden stroopwafels, vlokken, speculoos, pepernoten (over de datum), peperkoek, hagelslag en nog veeeeeeeeel meer. Ik heb alleen 2 pakjes stroopwafels voor Avi gekocht. Avi is een kiwi die we hier hebben leren kennen en hij geeft binnenkort een feestje voor zijn verjaardag. Leuk cadeautje toch? Wat moet je anders aan iemand geven die je eigenlijk amper kent? Maar ik dwaal af. Terug naar Ponsonby. Ik had ’s ochtends heel zorgvuldig mijn haar gedaan. Heel aandachtig en zorgvuldig mijn haar staan stijlen. En het miezerde toen we op pad gingen. Dus binnen no time stond mijn haar weer op standje poef. Erg matig. Bij Ponsonby zijn we eerst een winkeltje binnen gegaan om te schuilen voor de regen. Super mooie spullen! Maar ook super dure prijzen. Heel jammer. Marieke had er nog wel een rokje in de sale gevonden. Hierna zijn we ergens gaan lunchen. Ik had een hamburgers met fish fingers. Was echt gruwelijk lekker!! Na de lunch zijn we nog wat verder Ponsonby Road af gegaan. Nog wat winkeltjes in maar was allemaal niet zoveel. Marieke had nog 2 spijkerbroeken gekocht. Het was inmiddels al half 4 dus we besloten de bus te pakken naar de Countdown. We besloten om ’s avonds Lord the the Rings deel 3 extended version te kijken. Even voor de duidelijkheid, dat is dus 4,5 uur puur kijkplezier. Op de stukjes met Frodo na want die zijn gruwelijk irritant.

Op St. Patricks day werd Marieke op straat aangesproken door Erwin. Hij werkt bij the fundraising people en zij werven donateurs op straat. Bij bleek Nederlands te zijn en kwam daarna ook nog even naar de kroeg. Ik heb daar met hem staan praten en hij had de extended version van LOTR deel 3 nog nooit gezien. Als Marieke en ik die zouden gaan kijken dan moest ik hem maar even smsen want hij wilde wel mee komen kijken.

Dus, na dit stukje tusseninfo, terug naar het verhaal. Ik had Erwin gesmst of hij die avond mee wilde komen kijken en dat wilde hij wel. Ik heb die avond even gepolst of ze toevallig nog mensen nodig hadden bij the fundraising people. Ik had mijn vertrouwen inmiddels al lang verloren in de Randstad en ik vond het wel een goed idee om even een lijntje uit te gooien. Gelukkig wilde Erwin mijn gegevens wel doorgeven aan zijn baas mocht het met de stage niks meer worden Hoezee!!

Dat was dus de zaterdag. Op zondag ben ik met Franka naar Parnell gelopen. Dat is een wijk achter Auckland Domain (groot park). Avi kwam ook naar Parnell. Daar zijn we eerst een burger gaan eten (ja alweer! Maar dit was een tofu burger, wederom super lekker). Daarna zijn we in Chocolate Boutique Cafe gaan zitten waar ik een tiramisu had besteld. Op zich best lekker maar anders dan ik gewend ben van tiramisu. Daarna zijn we naar Avi’s huis gegaan. Daar wat rondgehangen en pizza gehaald (het was geen gezond weekend nee, dat weet ik). Daarna heeft Avi ons weer bij het Empire afgezet. Franka is toen naar het centrum gegaan om even cricket te kijken. Ik bleef lekker in het appartement, had even behoefte om alleen te chillen.

En toen, was het eindelijk maandag. Dooms day. Ik zat wederom mooi te wachten rond 13.00 uur. Laptopje aan, telefoon bij de hand (wanneer is dat kreng dat niet, laten we eerlijk wezen) en maar wachten. Om 13.15 had ik nog niks gehoord. Ik heb toen Heather maar even gebeld. Tussentijdse herinnering, Heather is van de educational division en zij zou mij laten weten wat er besloten zou zijn. Heather nam niet op dus maar even een voicemail ingesproken. Om kwart voor 3 nog steeds niks gehoord. Nog een keer gebeld, niemand nam op. Toen maar even de receptie gebeld en daar kreeg ik te horen dat Heather om half 4 terug zou zijn dus of ik dan even terug wilde bellen. Dus om half 4 maar weer teruggebeld. Ik kreeg te horen dat er op educational division geen plaats en tijd voor mij was maar misschien op een van de andere afdelingen. Ze zou me bellen voordat ze om half 6 naar huis zou gaan. Weer wachten dus. Om half 6 kreeg ik dan eindelijk het beslissende woord: geen stage. Ik had me er inmiddels al wel op voorbereid maar het definitieve antwoord was echt wel kut om te krijgen.

Maar dus, plan b moest nu in werking worden gezet. Deel 1 van plan b was zaterdag al in werking gezet. Dat is dus om bij the fundraising people te solliciteren. Deel 2 van plan b is om Geoff een mailtje te sturen om te vragen of hij een baantje voor mij heeft.

Stukje tusseninfo: Geoff is de persoon waar ik mijn eerste gesprek mee heb gehad voor een stage nadat ik gestopt was bij mijn 1e stage. Geoff is de directeur bij the Institute for Strategic Leadership en zij coachen en trainen de topmensen uit het bedrijfsleven om betere leiders te worden. Echt een super professioneel bedrijf.

Dus ik had hem een mailtje gestuurd om te zeggen dat het met een stage niks meer is geworden en of hij misschien een baantje voor mij heeft. Uiteraard niks groots maar iets van administratief werk of helping out around the office. Ik had hem dinsdag een mailtje gestuurd en ’s avonds kreeg ik een mailtje terug dat hij het woensdag met het team zou overleggen. OMG!! Dat is dus niet meteen een nee!!!! Ik was zo blij en vol met adrenaline dus slapen zat er voorlopig ook niet in helaas.

Ik had Erwin inmiddels ook al gesmst dat een stage er niet meer in zat en of hij mijn gegevens door wilde geven. Woensdag werd ik om 12 uur gebeld of ik die dag langs kon komen voor een gesprek. Of ik om 15.20 tijd had. Dat had ik dus niet omdat ik om 15.00 met Marcel van stagereizen had afgesproken om de samenwerking te beëindigen. Het werd 17.20 uur. Ik was om 16.45 terug in het empire. Snel even een bakje yoghurt gegeten en opgezocht waar ik precies moet zijn en me naar het interview gehaast. Het was ook nog eens super warm dus ik zat nog wat na te zweten tijdens het gesprek. Niet handig en beetje viezig. Het gesprek ging verder op zich wel goed. Er waren 25 kandidaten en 5 plaatsen. Ze zouden me donderdag iets laten weten. Toen ik het gebouw uit liep kreeg ik een mailtje van Geoff. Ik kan dinsdag beginnen om 10 uur. Whoehoe!!! En vandaag (donderdag dus) kreeg ik een smsje van the fundraising people dat ik aangenomen ben en dat dinsdag de trainingsdag is. Zo ga je van geen stage, naar 2 baantjes. Het is wel enorm goed voor mijn humeur moet ik zeggen. Even een mooie opsteker. Ik moet vandaag de position details krijgen van Geoff en dan weet ik wat ik daar ga doen. Uiteraard ga ik bij Geoff werken, misschien dat ik daar nog wat kan leren over coachen of trainen en dat staat ook beter op mijn CV. Nu moet ik alleen nog even the fundraising people bellen om te zeggen dat ik bij Geoff ook aangenomen ben.

Maar, hoe zit het nu met stage? Ik had al een afstudeerstage gevonden bij het Sondervick College. Mijn oude middelbare school. Ik had Diny, de contactpersoon, gemaild om te zeggen dat het niet helaas niet gelukt is met een stage en of ik i.p.v. mijn afstudeerstage daar mijn derderjaarsstage kan doen. Ze moest nog even overleggen maar verwachtte geen problemen!!! Opsteker nummer 2 :D! Ze zei ook dat ik dan eventueel daar mijn afstudeerstage kan gaan doen. Maar dat zien we tegen die tijd wel weer.

En nu, dit weekend ga ik eerst met Franka, Marieke en Avi de Tongariro Alpine crossing doen. Dat is dus een hike van 8 uur. Ja, jullie lezen dit goed. 8 uur lang en 19,4 km lang. Ik hoop dat ik hem overleef. Via deze link kunnen jullie zien hoe hij is opgebouwd: http://www.tongarirocrossing.org.nz/tongariro-alpine-crossing-track.html

Zondag gaan Marieke en Suus skydiven. Aangezien ik met Vincent ga skydiven sla ik deze over. Franka, Avi en ik gaan naar the natural hot pools om daar lekker in het warme water te chillen.

Nu zijn jullie weer helemaal op de hoogte van mijn wel en wee van de afgelopen week. Ik wens jullie fijne paasdagen en ik zal snel laten weten hoe de hike is verlopen!!

xx Pilou

  • 02 April 2015 - 02:30

    Chayenn:

    Hey Pilou, kei fijn dat alles is goed gekomen!! Veel succes op je nieuwe werkplek en we horen wel hoe het bevalt :)
    Ps ik ben jaloers ik wil ook skydiven in nieuw zeeland haha!

  • 02 April 2015 - 10:52

    Catherine:

    wat een verhaal !! fijn dat alles nog goed is gekomen . geniet gewoon ook nog maar fff gr cath

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Pilou

Actief sinds 16 Feb. 2015
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 6153

Voorgaande reizen:

18 Februari 2015 - 20 Augustus 2015

Working Holiday New Zealand

Landen bezocht: