Raften in Rotorua - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Pilou Kemenade - WaarBenJij.nu Raften in Rotorua - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Pilou Kemenade - WaarBenJij.nu

Raften in Rotorua

Blijf op de hoogte en volg Pilou

07 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

In het weekend van 28 feb. en 1 maart zijn Marieke en ik meegegaan met studenttrips naar Rotorua. We moesten zaterdagochtend om 9 uur verzamelen, het was namelijk een uur of 3 rijden naar Rotorua. Onderweg zijn we in Matamata gestopt om even de benen te strekken en wat te eten. Matamata staat ook wel bekend als Hobbiton. Daar hebben we echter geen bezoekje aan gebracht, dat stond niet in het programma en bovendien ga ik samen met Vincent naar Hobbiton. Wat ik daar wel heb gedaan is mijn eerste New Zealand pie gegeten. Het was een super lekkere pie, het was met appel en een of ander besje. Echt heeeeeeeel erg lekker. Voor foto, zie mijn album op facebook. Daarna weer in de bus op weg naar Rotorua. Daar zijn we eerst gaan raften. Voor de mensen die mij een beetje kennen, die weten dat ik niet van de zee houd. Of van meren, of van rivieren. Eigenlijk alles met water waarbij ik de bodem niet kan zien of voelen. Het was voor mij al een overwinning op zich dat ik in die boot ging zitten. Vooral omdat de kans bestond dat de boot om kon slaan bij de watervallen. GELUKKIG!!! zijn we niet omgeslagen zoals jullie al hebben kunnen bekijken op het filmpje dat ik op facebook heb gezet. Op een gegeven moment mocht iedereen onder de boot gaan hangen en dan zouden we, terwijl we dus onder de boot hingen, van de waterval af gaan. Dat heb ik dus mooi even niet gedaan. Ik bleef lekker in die boot zitten. Ik zat er prima! Na het raften hebben we lekker in onze bikini in het zonnetje gelegen om op te drogen. Heerlijk!! Daarna zijn we richting het hostel gegaan. We lagen met 8 mensen op een kamer en het was op zich een prima accommodatie. Er was een zwembad bij het hostel dus we zijn nog even het water in geplonsd. En ja, ik durf wel in een zwembad. Het duurde uiteraard niet lang voordat het bier tevoorschijn werd getoverd en er werd volop gezopen en gezwommen. Er waren een aantal mannen in het hostel die een vrijgezellenweekendje Rotorua hadden. Daar kwam uiteraard ook de nodige drank bij kijken. Boys will be boys en dus ook deze. Het was dus kwallenballen geblazen. Maar het beste moest nog komen…. de pizza’s!!!! Gewoon van de pizzahut maar goeie god wat was een lekkere pizza na zo’n dag.

Nadat mijn pizza verorbert was, ben ik even lekker in mijn bedje gaan liggen. Even chillen en uitbuiken, heerlijk. Daarna even een poging gedaan tot douchen, helaas kwam er slechts een piep minuscuul straaltje uit. Voor Vincent, het was net iets beter dan in Playa Larga. ’s Avonds zijn we naar de kroeg naast het hostel gegaan. Omdat alcohol zo duur is hier, was het een rustig avondje. We hebben ons echter wel enorm goed vermaakt. Er waren een aantal dames van een vrijgezellenfeestje en die hebben tocht staan dansen! Het was stiekem eigenlijk enorm ordinair, de kleding, de schoenen, de dansmoves, alles. Maar het was dus wel super vermaak. Rond half 1 zijn Marieke en ik teruggegaan naar het hostel en zijn we lekker gaan slapen. Zo tussen 2 en 3 uur kwam de rest binnen druppelen. Ik was de volgende dag om 7 uur al wakker dus ik heb me op m’n gemakje klaar kunnen maken en m’n koffertje alvast in kunnen pakken. Om 9 uur werd het ontbijt geserveerd bij het zwembad, daarna meteen de spullen pakken en door naar het Maori village. Dat is dus een stadje met 25 Maori huishoudens. Daar hebben we een rondleiding gekregen. Was erg leuk om een keer gezien te hebben. Het stonk er wel heel erg. Dat komt door de zwavel die daar uit de grond komt.

Na het Maori village zijn we naar skyline Rotorua geweest. Daar hebben we luge gedaan. Dat is een soort van karten maar dan anders. Voor degenen die een duidelijk beeld willen zie http://www.skyline.co.nz/rotorua/ssr_luge/ . Ik ben er achter gekomen dat ik dus niet zo’n held ben dus ik was zeg maar het omaatje dat op zondag met 30 km. op een 50 km. weg rijdt. Ik ging lekker op m’n gemakje die berg af. We mochten 2 keer en toen was ik er dus ook al wel klaar mee. Na het luge gedeelte vond ik dat ik wel een ijsje verdiend had, het werd een oreo cookie cream ijsje. Dat ijsje heb ik lekker opgegeten terwijl ik uitkeek over het meer. Hiervan heb ik ook een foto staan op facebook. Hierna zijn we doorgereden naar het zorbing dingetje. Snel bikini aangetrokken en met Marieke in een bal gegaan. Het was echt zo super gaaf. Het duurde niet lang maar ik moest zo hard lachen in de bal, echt geweldig! Dit vond ik bij uitstek het leukste van het hele weekend. Ook hiervan heb ik net een filmpje op facebook gezet. Hierna weer in de bus en op weg naar Matamata voor een korte stop. Helaas was de zaak waar we de pie’s hadden gekocht dicht dus toen maar een broodje bij de subway gehaald. Gelukkig snel weer in de bus en lekker geslapen tot aan Auckland. Inmiddels was onze Japanse huisgenoot al weg en dat was een opluchting! Even geen stank van zijn kookkunsten. Helaas nog geen tijd om te douchen omdat we snel nog boodschappen moesten doen. Het was even gruwelijke ellende omdat we iets te enthousiast waren geweest. We hadden 24 flesjes water voor $10 gekocht, maar dat moest dus nog mee naar het appartement. Het was ellende. Toen waren we ook nog te laat om nog een wasje te doen. Ik vond dat op zich niet erg want ik had er toch geen zin in. Toen eindelijk gaan douchen en lekker gaan slapen. Want goeie god wat waren we moe!

Voor de mensen die zich afvragen hoe het nu met mijn stage zit, ik heb dinsdag 3 maart een gesprek gehad voor een nieuwe stage. Het was bij Institute for Strategic Leadership. Het gesprek ging goed en ik hoop snel iets te horen. Ik houd jullie op de hoogte!

Xxx Pilou

  • 07 Maart 2015 - 10:45

    Lian:

    Lieve toetje,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Pilou

Actief sinds 16 Feb. 2015
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 6172

Voorgaande reizen:

18 Februari 2015 - 20 Augustus 2015

Working Holiday New Zealand

Landen bezocht: