Opstekertje! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Pilou Kemenade - WaarBenJij.nu Opstekertje! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Pilou Kemenade - WaarBenJij.nu

Opstekertje!

Blijf op de hoogte en volg Pilou

26 Mei 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Goed nieuws! Ik zit inmiddels al in week 13 en dat betekent dat ik al ruim over de helft ben!! Totdat Vincent komt, niet totdat ik naar huis ga. Ik wil graag naar huis maar eerst nog even 40 dagen samen genieten van dit land, en van Fiji. Daar gaan we namelijk ook nog even heen voordat we weer naar huis vliegen. Ja ja, van 16 aug t/m 19 aug liggen wij lekker op een wit zandstrandje met 25 graden :D. Kunnen we toch nog wat zon meepakken.

Even over mijn baantje. Ik ben er ontzettend blij mee!! Voordat ik mijn 2e project ging presenteren kwam Geoff naar me toe en hij zei dat hij een verrassing voor me had. Hij zou het echter pas vertellen als mijn presentatie goed genoeg was. De presentatie was niet op het kantoor maar in de PWC toren. Daar hebben ze nog een fancy kantoor voor de belangrijke meetings enzo. Marko ging mee naar mijn presentatie en samen liepen we die kant op. Intussen was ik al redelijk zenuwachtig aan het worden. Aangezien presenteren geen hobby van me is, en iets is waar ik ook niet zo denderend goed in ben, begonnen de zenuwen al wat te gieren. Ik had goed naar de feedback geluisterd en deze toegepast in mijn presentatie en powerpoint. De presentatie ging goed, Geoff was erg tevreden. Toen vertelde hij de verrassing: ik kreeg weer een project en als deze weer goed was, dan mag ik naar Queenstown!! En mijn vlucht en accommodatie worden betaald. Super super super chill!! Ik was zo blij, ik zat het hele weekend op een high. Wat een opsteker :D!!

De druk was nu uiteraard flink opgevoerd. Ik heb de hele week hard gewerkt en op vrijdag was het zover. Ik had veel filmpjes in de powerpoint gestopt en ik wist wat ik allemaal moest zeggen. Helaas ging de presentatie niet zoals verwacht. Vanwege tijdsgebrek was er geen tijd om de filmpjes te kijken waardoor het hele idee een beetje in het water viel :’(. Gelukkig had Geoff het idee erachter door en wederom was hij erg tevreden en ik mag naar Queenstown!!

Ik vertrek komende zaterdag (de 16e) en ik vlieg donderdag de 21e terug naar Auckland. Ik hoef daar niet te werken, het is een minivakantie. Super chill. Ik heb al besloten dat ik een bungy jump ga doen en verder nog niks eigenlijk. Super gaaf!! Heb er zo’n zin in. Krijg ik alvast een preview van het Zuidereiland.

En verder heb ik eigenlijk niet zoveel meegemaakt. Ben nog een dagje naar Piha beach geweest met de mede Dutchies van het Empire. Zij gingen allemaal surfen maar dat heb ik maar mooi even overgeslagen. In plaats daarvan heb ik wat op het strand gezeten, wat gelezen en wat gekletst. Niet te laat naar huis want ik moest nog even aan mijn 1e presentatie werken.

Ook zit ik in spanning te wachten op mijn eerste pakketje uit Nederland. Ik was met Michelle aan het skypen en toen zei ze dat ze me een pakketje zou gaan sturen. Zo lief! Ik hoop dat ie snel aankomt want mijn hagelslag is op :P.

Inmiddels ben ik nog sushi wezen eten, een keer bij wok & noodle (mee goreng met vis, goeie god wat een stukje hemel is dat). En afgelopen zondag naar the Avengers geweest. Elke keer als er op 9gag iets over the Avengers voorbij kwam, snel door scrollen :p. Nu kan ik met een gerust hart alles bekijken.

Vandaag zijn we met iedereen van kantoor een yumcha lunch wezen eten, om Geoff te bedanken voor alles. Het lijkt een beetje op tapas, maar dan Chinees. Je kunt van alles bestellen en dan overal wat van pakken. Was erg lekker en ik heb per ongeluk doerian gegeten. Google het maar, er bestaan zelfs verbodsborden voor. Als dat jullie aandacht niet triggert dan weet ik het ook niet meer :P.

Het was mijn plan om deze al te plaatsen en dan mijn ervaringen in Queenstown voor de volgende te bewaren. Deze is echter maar een korte dus ik heb besloten om Queenstown erbij te doen.
Dag 1 zaterdag: vandaag was mijn eerste dag in Queenstown. De vlucht was om 9.20 uur en de taxi kwam me om 8.00 uur ophalen. Ik had gisteravond al mijn koffers ingepakt, ik hoefde er vanochtend alleen nog maar mijn toiletspullen erbij te doen. Om 8.00 was de taxi bij het Empire, daarna Marko ophalen en daarna richting vliegveld. We hadden een tussenstop in Christchurch en een half uur vertraging. Uurtje wachten op het vliegveld, geen probleem. Lekker warme chocomel gedronken en een raspberry white chocolate muffin gegeten. Tijdens de 2e vlucht zaten we in een propeller vliegtuigje (zie foto). Echt een super klein vliegtuigje. Ik had er niet zoveel vertrouwen in maar het is gelukkig toch goed gekomen. Vanuit de lucht was al te zien hoe mooi het Zuidereiland is. Overal bergen, echt overal. En bergen met sneeuw die boven de wolken uitstaken. Echt super mooi! Tijdens de afdaling zag ik echter pas hoe mooi het daadwerkelijk is. Ik heb Arrowtown (een klein stadje) zien liggen, onder aan de voet van de berg. Echt heel mooi, kan het eigenlijk niet beschrijven. Sorry :p! Vanuit het vliegveld zijn we direct door naar Millbrook gereden. Het programma vindt daar plaats. Het is echt een super mooi en luxe resort, google het maar even. Helaas zal ik daar niet verblijven maar in Arrowtown Motel. Daar aangekomen hebben we lunch gegeten en ik heb de coaches ontmoet. Het programma bestaat uit het coachen en trainen van leiders. Marko moest na de lunch het een en ander uitleggen aan de lifestyle coaches. Ik mocht er bij blijven zitten en heb wat meegeluisterd en me verdiept in de bungy jumps in Queenstown. Ja ja, ik ga een bungy jump doen! Hierna ben ik met Lindsay mee naar de storage unit gegaan om mezelf even nuttig te maken. Alle dozen met alle spullen (lijkt heel veel, valt wel mee. Stuk of 10, en 4 koffers) moesten naar het resort. Die dus mee helpen sjouwen en daarna meegeholpen om alles klaar te zetten. Het programma begint morgen namelijk. Nadat alles opgezet was hebben we met z’n allen gegeten in het resort. Ik zat tussen Amanda en Cindy in. Heb tijdens het avondeten met Cindy gekletst. Na het avondeten dan eindelijk naar de accommodatie. Ik was erg benieuwd hoe het zou zijn. Nou, het is super! Echt heel erg mooi (wederom, zie foto’s). Nadat ik alles enthousiast had geïnspecteerd heb ik mijn koffers uitgepakt. Ik wilde meteen gaan douchen maar tot mijn grote schrik zag ik in de spiegel dat mijn wenkbrauwen nodig eens geplukt moesten worden. Dat eerst maar gedaan en daarna een heerlijk warme douche genomen. Het is inmiddels al bijna 23.00 uur dus ik ga zo maar eens slapen. Morgen om 8.00 uur ontbijt met de coaches op Millbrook dus moet om 7.45 uur paraat staan om te vertrekken. Toen ik bovenstaande schreef was het idee dat ik dus een minivakantie zou hebben hier. Het waren Geoffs woorden dus niet allemaal gaan denken: ja Pilou, denk je nou echt dat je daar niet hoeft te gaan werken??? Ik heb een project gekregen om hier te doen en ik ben project manager van het betreffende project. Klinkt fancy toch :D? Maar ik dwaal weer af, ik zou gaan slapen. Ik zal morgen vertellen wat mijn project dan precies inhoudt.

Dag 2 zondag. Vandaag op tijd op opgestaan. We hadden om 8.00 uur afgesproken voor ontbijt op Millbrook dus hier om 7.45 verzamelen (het is maar 3 min rijden maar er zijn altijd mensen te laat en je moet uiteraard nog van de parkeerplaats naar het restaurant lopen waar het ontbijt geserveerd werd. Het programma begon om 13.30 uur en ’s ochtends heb ik meegeholpen om nog vanalles klaar te zetten. Ik mocht zelf kiezen of ik rond wilde gaan kijken of helpen maar aangezien de vlucht en accommodatie voor mij betaald zijn vind ik het wel zo prettig om mee te helpen en mezelf nuttig te maken. Dus tot half 2 nog vanalles gedaan met even een kwartiertje pauze voor lunch. Daarna mocht ik tijdens het welkomsprogramma (dat tot 19.00 uur duurde) erbij blijven zitten. Ik moest wel wat foto’s maken maar ik was erg blij dat ik er bij mocht zijn. ’s Avonds was er een diner in buffetvorm. Daarna weer terug naar het motel en een lekker warme douche genomen. Toen in bed nog even filmpje gekeken op mijn laptop en daarna slapen.

Dag 3 maandag. Vandaag heb ik lekker uitgeslapen tot half 10. Eerst m’n telefoon aan de oplader gelegd want het plan was om naar het centrum van Arrowtown te lopen en daar te ontbijten. Uiteraard moeten er veel foto’s worden gemaakt dus telefoon moest vol zijn.
Ik had al in gedachten waar ik ging ontbijten en het was een kwartiertje lopen. Ik ging bij Bonjour ontbijten, een Frans eethuisje. Uitzicht op de bergen, heerlijk in het zonnetje (zie facebook voor foto!). Na het eten ben ik wat rond gaan lopen in Arrowtown. Ik ben even naar het Chinese goudmijndrop gelopen en daarna door het centrumpje weer richting het motel. Tussendoor nog even wat souvenirs en fudge gekocht. Rond 2 uur was ik weer in het motel. Eventjes gezeten en daarna ben ik aangelopen richting Millbrook. Het was lekker weer, een beetje fris maar als je een half uurtje moet lopen dan krijg je het vanzelf warm . Ondertussen uiteraard vaak gestopt om foto’s te maken. En rond 16.10 was ik in het conferentiegedeelte (hier noemen ze het ‘the classroom’ dus ik vanaf nu ook). Helaas was Geoff erg druk en hij had geen tijd voor mijn presentatie, snif snif . Het wordt waarschijnlijk morgen. Op zich best jammer want het plan was om morgen naar Queenstown te gaan. Maar ja, even kijken hoe het loopt. Anders misschien woensdag naar Queenstown. Dus in plaats van de presentatie heb ik wat op 9gag gezeten en af en toe kreeg ik een klusje. Het diner was laat vandaag, we gingen rond 19.00 uur richting het restaurant. Er stond Japans op het menu. Ik heb een beetje sushi gehad, wat sojabonen en daarna kwamen ze alleen met vlees aan. Gelukkig was het voor de kok geen probleem om wat zonder vlees voor mij klaar te maken. Ik heb heerlijke tofu gehad, een kleine salade en gegrilde groenten. Er zat aubergine bij, echt zo lekker! Na het eten was er nog een kleine presentatie in the classroom en daarna op naar het motel! In het motel heb ik Marko nog even blij gemaakt met Game of Thrones aflevering 5 en 6 van seizoen 5. Toen Marko weer opgehoepeld was ben ik even onder de douche gegaan en daarna heerlijk in bed aflevering 6 gekeken .

Dag 4 dinsdag. Vandaag ging de wekker vroeg, om kwart voor 7 al. Geoff kwam Marko en mij om 7.15 uur ophalen voor het ontbijt op Millbrook. Ik heb heerlijke blueberry pancakes with maple whipped cream and maple syrup gehad. Het waren van die kleine, luchtige pannenkoekjes. Dit ga ik zeker proberen om zelf te maken! Na het ontbijt weer op weg naar the classroom waar ik nog even met Vincent heb kunnen skypen. Ik heb hem meteen wat van de omgeving laten zien. Het is hier zo mooi! Hier wil ik gaan wonen als ik met pensioen ben. Dat duurt echter nog even dus we zien het tegen die tijd wel weer. Nu ik hier ben snap ik de aantrekkingskracht van Nieuw Zeeland pas, en de schoonheid. Auckland is lelijk, het stikt er van de Aziaten en het is gewoon een grote stad. Er is niks Nieuw Zeelands aan. Het zuidereiland echter, o mijn god. Zo mooi! Ik kijk er inmiddels nog meer naar om te gaan reizen met Vincent. En….. het is inmiddels nog maar 7 weken voordat hij hier is!!!! ’s Middags vroeg Geoff of ik t/m zaterdag wil blijven i.p.v. t/m donderdag. Whuuuuut!! Natuurlijk wil ik dat :D! Ik moet dan wel foto’s maken en wat dingen filmen. Dikke prima natuurlijk!

Dag 4 woensdag. Helaas vandaag geen ritje naar Millbrook dus Marko en ik moesten erheen lopen. Het was een mooie ochtend. Lekker fris, rond het nulpunt. Het was lekker wakker worden. Na een half uur lopen kwamen we aan op Millbrook en regelrecht naar het ontbijt! Lekker ei op toast gegeten en daarna naar the Classroom om foto’s te nemen en te filmen. ’s Middags was ik vrij dus eindelijk tijd voor de bungy! Maar aangezien Marko ook de bungy gaat doen, ben ik afhankelijk van zijn tijd. En die heeft hij niet zoveel. Maar dus, vandaag eindelijk tijd om te gaan! Helemaal enthousiast op internet om te boeken, maar helaas… alles was volgeboekt :’(. Toen zijn we maar gewoon naar Queenstown gereden. Daar wat rondgelopen en souvenirs gekocht voordat we een Fergburger gingen eten. Een Fergburger is iets wat je moet eten als je in Queenstown bent. Het is een hamburgertent en wereldberoemd, het zit alleen in Queenstown. Ik had een Bun Laden. Er zat op: falafel patties dressed with lemon yoghurt and chipotle chilli sauce, lettuce, tomato, red union, cucumber, avocado & aioli. Super lekker! Daarna zijn we een ijsje gaan eten bij mrs. Ferg. Ik had Hokey Pokey en chocolate brownie. Het eten in Millbrook (en ook de burger en ijsje) zijn zo lekker! Ik vrees dat ik aangekomen ben dus volgende week even rustig aandoen, en weer gaan sporten! Na het ijsje zijn we terug gereden naar Millbrook, daar nog even gezeten en toen heeft Geoff ons afgezet bij het motel. Een heerlijk warme douche genomen. Na het douchen heb ik mijn harde schijf op de tv aangesloten en nog even the Tudors gekeken (daar ben ik nu dus mee begonnen ).

Dag 5 donderdag. Dit zou in eerste instantie mijn laatste dag zijn maar zoals jullie weten is mijn verblijf verlengd! Zaterdag om 11.00 uur vlieg ik samen met Geoff terug naar Auckland. Awesome!!! Vrijdag is schijnbaar altijd een speciale dag tijdens het programma dus ik ben blij dat ik die dag nog mee kan pikken. Vandaag een late pick-up, half 11 pas. Marko en ik zijn naar het centrum gelopen en hebben bij de bakker een broodje gehaald en opgegeten. Daarna zijn we nog wat gaan drinken bij Patagonia, ik had lekker thee (moet toch enigszins op de calorieën letten :p). En inmiddels ben ik alweer een uurtje op Millbrook. Vanmiddag zijn er presentaties en daar hoef ik (hopelijk) niet bij te zijn dus heeeeeeeeeeeeeeeeel misschien vanmiddag eindelijk de bungy! Helaas, toch geen bungy gedaan vanmiddag. In plaats daarvan ben ik terug naar mijn Nederlandse roots gegaan en wat rondgefietst door Millbrook. Het is hier verplicht om een helm op te als je gaat fietsen dus ik moest daar ook aan geloven. Het was heerlijk weer, beetje winderig. Ik heb heerlijk een uurtje gefietst en rondgekeken. Na het fietsen heb ik nog wat rondgehangen in the Classroom en om 19.00 uur was diner. Tijdens het diner werd me verteld dat iedereen, van ISL, die hier voor het eerst is iets met een marshmallow gaat doen. Ik heb geen idee wat dat inhoudt en dat wilden ze me ook niet vertellen. Het gaat morgen gebeuren en het is een verrassing. Ik ben benieuwd! Na het eten wederom een lift van Geoff gekregen naar het motel. Snel even gedoucht en daarna nog een filmpje gekeken.

Dag 6 vrijdag. Vandaag uit kunnen slapen, tot 7.45 toch zeker! Geoff zou ons om 8.30 op komen halen bij het motel. Bepakt en bezakt kwam ik beneden aan (het zijn welgeteld 10 trappen naar mijn kamer :P) toen Marko vertelde dat Geoff ons niet op kon komen halen omdat hij druk was met iets anders. Marko vliegt vandaag naar Melbourne en bij had zijn koffer bij. Ik had mijn laptoptas, gewone tas en een tas met fancy kleding bij (vanavond is er een formal dinner). Ik heb ook last van mijn linkerknie dus lopen was matig gewenst. We gingen even bij de receptie vragen naar de mogelijkheden voor een taxi. De mevrouw bij de receptie zei dat de eigenaresse om 9.00 uur naar de accommodatie zou komen en dat ze ons vast wel een lift wilde geven. Marko en ik moesten uiterlijk om half 10 op Millbrook zijn en we moesten nog ontbijten. Marko had weinig vertrouwen in de punctualiteit van de eigenaresse en heeft 20 min. lopen zenuwpezen. Nergens voor nodig uiteraard want om 8.55 klopte ze aan om te vragen of we klaar waren om te vertrekken. Om 9.05 zaten we al aan het ontbijt. Ik had blueberry pancakes, bij uitstek mijn favoriete ontbijtje hier! Om 9.25 waren we terug in the Classroom, precies op tijd want om 9.30 uur gingen de participants en de coaches een oefening doen in de buitenlucht. Dus hup in de bus en gaan! Na 10 min kwamen we aan bij een hertenboerderij. Terwijl we buiten uitleg kregen kwamen er 5 helikopters aanvliegen!! We gingen een stuk vliegen met de helikopters!!!!!!!! WHAAAAAAAAAT GAAAAAAAAAAAAAAAF!!!!!! En ik mocht mee :D!!! We vlogen naar the Remarkables, een gebergte in de buurt van Queenstown. Super super super gaaf, OMG zo mooi! En koud, het was -4. Dit is bij uitstek het gaafste wat ik hier heb gedaan en gezien. Zo ongelofelijk gaaf, niet te beschrijven! Er staan al foto’s op facebook maar ik zal ze hier ook bijvoegen zodat de mensen zonder facebook ze ook kunnen zien. Na de meeste awesome ochtend die je je maar voor kunt stellen heb ik ’s middags wat rondgehangen in the classroom. Af en toen wat geholpen. ’s Avonds was er een formal dinner. Een hele mooie afsluiter van de week. Een aantal mensen hebben een toast gegeven, het eten was super, een ontspannen sfeer. Echt een topavond. De avond begon om 19.00 uur, iedereen werd welkom geheten en uiteindelijk gingen we om 22.30 weer richting het motel. Snel nog even m’n koffers ingepakt en daarna slapen.

Dag 7 zaterdag: wederom vroeg opgestaan want Geoff kwam me om 6.30 ophalen. Hij had nog een aantal gesprekken ’s ochtends en anders moest ik lopen (en daar had ik dus geen zin in). Wederom heerlijke pancakes gehad en mezelf daarna nog even nuttig gemaakt. Gareth bracht Geoff en mij naar het vliegveld, onze vlucht was om 11.10. Voordat de vlucht ging hebben Geoff en ik nog wat gedronken en zitten praten over de week. Inmiddels zit ik in het vliegtuig. We landen rond 13.00 uur in Auckland en dan is deze prachtige week helaas tot een einde gekomen.

Ik heb ontzettend genoten. Deze week is bij uitstek de beste, mooiste en leukste week tot nu toe geweest. Ik heb ontzettend leuke en interessante mensen leren kennen, ik heb mee mogen kijken tijdens het programma, heerlijk gegeten (soms iets te :P) en nieuwe ervaringen opgedaan. Ik heb ontzettend veel geluk gehad dat ISL op mijn pad is gekomen tijdens mijn tijd hier in Nieuw Zeeland en dat Geoff mij de kans heeft gegeven om een week naar Arrowtown te gaan!


Xx Pilou

  • 26 Mei 2015 - 18:38

    Lian:

    ik denk dat jij straks nog wel een boek gaat schrijven.
    Wat een verhalen kun jij op papier zetten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Pilou

Actief sinds 16 Feb. 2015
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 6170

Voorgaande reizen:

18 Februari 2015 - 20 Augustus 2015

Working Holiday New Zealand

Landen bezocht: